Toimitusjohtaja Juha Hakavuori: ”Hyvin toimiva ja vastuullinen joukkoliikenne on elinehto pääkaupunkiseudun kehittymiselle”

Juha Hakavuori aloitti Pääkaupunkiseudun Kaupunkiliikenne Oy:n uutena toimitusjohtajana maanantaina 17.10.2022. Hakavuori on joukkoliikenteen moniosaaja, jolle yhtiömuoto on johtajana tuttu.

Toimitusjohtaja Juha Hakavuori seisoo raitiovaunun edessä.
Toimitusjohtaja Juha Hakavuori.

Metro- ja raitiovaunuliikenne tulevat laajenemaan merkittävästi lähivuosien aikana, mikä mahdollistaa pääkaupunkiseudun kasvun kestävän kehityksen periaattein. Kaupunkiliikenteen tuottama toimiva ja vastuullinen joukkoliikenne on elinehto pääkaupunkiseudun kehittymiselle. Hakavuoren mukaan Kaupunkiliikenteellä on vahva perusta, joka kestää kehittymispaineet.

”Raideliikenneverkosto kasvaa, ja Kaupunkiliikenne tulee tarjoamaan laadukasta, kustannustehokasta ja luotettavaa palvelua asiakkaille myös tulevaisuudessa. Tehtävämme on tukea sitä, että saamme pääkaupunkiseudulle yhä enemmän joukkoliikennematkustajia”, sanoo Juha Hakavuori.

Juha Hakavuori siirtyi Kaupunkiliikenteen palvelukseen Fenniarailin toimitusjohtajan tehtävästä.