Siirry sisältöön
Kaupunkiliikenne Oy - Etusivulle
  • Suomi

Hae

  • Etusivu
  • Meille töihin
    • Avoimet työpaikat
    • Kuljettajaksi
    • Töissä meillä
    • Asiantuntijablogi
    • Työntekijätarinat
    • Kesätyö- ja harjoittelupaikat
  • Uutiset
  • Pääkaupunkiseudun Kaupunkiliikenne Oy
    • Strategia, visio ja arvot
    • Organisaatio
    • Päätöksenteko
    • Julkaisut
    • Historia
      • Metro 40 vuotta
      • Historiallinen Koskelan varikko mukana kehittyvän Helsingin kasvussa
  • Liikennöinti
    • Metrolla
      • Metrokalusto
      • Metroasemat
      • Metroasemien käyttäjämäärät
      • Rata ja metrovarikot
      • Turvallista metromatkaa!
    • Raitiovaunulla
      • Raitiovaunukalusto
      • Raitiovaunupysäkit ja rata
      • Raitiovaunuvarikot
      • Turvallista ratikkamatkaa!
      • Tilausajot
    • Pyörällä
      • Kaupunkipyörät
      • Kaisantunnelin Pyörätalli
      • Pyöräkeskus
      • Pyörien liityntäpysäköinti
      • Pyöränhuoltopukit
    • Suomenlinnan lautalla
    • Kruunuvuorenrannan lautalla
  • Kaupunkiraidehankkeet ja kunnossapito
    • Suuret raitiotiehankkeet
      • Light Rail Training -koulutusohjelma
    • Varikkohankkeet
      • Koskelan varikkohanke
    • Muut hankkeet
      • Metron liikennöintikatko Vuosaaren haaralla
      • Herttoniemen metroaseman kunnostus
      • Herttoniemen meluseinä
      • Meluntorjunta pikaratikka 15 reitillä
    • Metron kapasiteetin ja luotettavuuden parantaminen
    • Urakoitsijalle, palveluntuottajalle, konsultille
      • Työt metroradan läheisyydessä
      • Työt raitiotieradan läheisyydessä
      • Työt kiinteistöissämme
    • Ratatyömaat ja kaluston kunnossapito
  • Vastuullisuus
    • Hyvä hallintotapa
    • Ympäristöystävällisesti
    • Vastuu asiakkaista ja sidosryhmistä
    • Vastuullinen työnantaja
    • Hiilineutraali Kaupunkiliikenne 2030
  • Info
    • Yhteystiedot
    • Esiintyminen ja kuvaaminen
    • Löytötavarat
    • Anna palautetta
    • Laskutusohjeet
    • Usein kysytyt kysymykset
    • Kuvapankki ja graafinen ohjeisto
  • Suomi
  • Etusivu
  • Meille töihin
    • Avoimet työpaikat
    • Kuljettajaksi
    • Töissä meillä
    • Asiantuntijablogi
    • Työntekijätarinat
    • Kesätyö- ja harjoittelupaikat
  • Uutiset
  • Pääkaupunkiseudun Kaupunkiliikenne Oy
    • Strategia, visio ja arvot
    • Organisaatio
    • Päätöksenteko
    • Julkaisut
    • Historia
      • Metro 40 vuotta
      • Historiallinen Koskelan varikko mukana kehittyvän Helsingin kasvussa
  • Liikennöinti
    • Metrolla
      • Metrokalusto
      • Metroasemat
      • Metroasemien käyttäjämäärät
      • Rata ja metrovarikot
      • Turvallista metromatkaa!
    • Raitiovaunulla
      • Raitiovaunukalusto
      • Raitiovaunupysäkit ja rata
      • Raitiovaunuvarikot
      • Turvallista ratikkamatkaa!
      • Tilausajot
    • Pyörällä
      • Kaupunkipyörät
      • Kaisantunnelin Pyörätalli
      • Pyöräkeskus
      • Pyörien liityntäpysäköinti
      • Pyöränhuoltopukit
    • Suomenlinnan lautalla
    • Kruunuvuorenrannan lautalla
  • Kaupunkiraidehankkeet ja kunnossapito
    • Suuret raitiotiehankkeet
      • Light Rail Training -koulutusohjelma
    • Varikkohankkeet
      • Koskelan varikkohanke
    • Muut hankkeet
      • Metron liikennöintikatko Vuosaaren haaralla
      • Herttoniemen metroaseman kunnostus
      • Herttoniemen meluseinä
      • Meluntorjunta pikaratikka 15 reitillä
    • Metron kapasiteetin ja luotettavuuden parantaminen
    • Urakoitsijalle, palveluntuottajalle, konsultille
      • Työt metroradan läheisyydessä
      • Työt raitiotieradan läheisyydessä
      • Työt kiinteistöissämme
    • Ratatyömaat ja kaluston kunnossapito
  • Vastuullisuus
    • Hyvä hallintotapa
    • Ympäristöystävällisesti
    • Vastuu asiakkaista ja sidosryhmistä
    • Vastuullinen työnantaja
    • Hiilineutraali Kaupunkiliikenne 2030
  • Info
    • Yhteystiedot
    • Esiintyminen ja kuvaaminen
    • Löytötavarat
    • Anna palautetta
    • Laskutusohjeet
    • Usein kysytyt kysymykset
    • Kuvapankki ja graafinen ohjeisto
  • Vihreät vaeltajat
Etusivu » Koskelan varikko » Uudelle varikolle on myönnetty rakennuslupa

Uudelle varikolle on myönnetty rakennuslupa

Kategoriat: Koskelan varikko Julkaistu: 30.10.2024

Koskelan uudelle raitiovaunuvarikolle on myönnetty rakennuslupa 24.10. pidetyssä käsittelyssä. Hankkeessa on tarkoitus siirtyä kehitysvaiheesta toteutusvaiheeseen joulukuussa. Rakentaminen alkaa tammikuussa 2025 vanhan varikon purulla. 

Lupaehtoja tullaan käsittelemään lähiviikkojen aikana ja päätös tulee lainvoimaiseksi 30 päivän päästä. Lue lisää päätöksestä.

Jaa:

  • Jaa Facebookissa
  • Jaa LinkedInissä

Viimeisimmät uutiset

  • Uuden kaupunkipyöräpalvelun toimittajakumppanin valinta etenee
  • Ruskeasuon varikolle myönnetty ympäristösertifikaatti
  • Kulkureitit muuttuvat Kontulan metroasemalla – itäinen sisäänkäynti suljetaan ja läntinen avataan 2.6.
  • Kaupunkiliikenteen kunnossapito vaihtaa vaihteita viikonloppuna
  • Rautatientorin metroaseman pääsisäänkäynnin molemmat liukuportaat pois käytöstä – uudet liukuportaat käyttöön alkusyksystä
  • Vantaan ratikan Vaaralan varikon ratainfran suunnittelusta tehty sopimus
  • Vuosaaren metrohaaran liikennöintikatko alkaa maanantaina 5.5.
  • Kaupunkiliikenteen vuosikertomus 2024 on julkaistu  
  • Itäkeskuksen metroasema kunnostetaan
  • Herttoniemen metroaseman kunnostustyöt etenevät – Länsipäädyn hissi otetaan käyttöön

Lue myös nämä

6.3.2025

Koskelan varikkoa puretaan – sertifikaatti ohjaa kierrättämistä

Lue lisää
5.12.2024

Purkutyöt alkavat Koskelan varikolla

Lue lisää
3.12.2024

Koskelan varikon toteutusvaihe käynnistyy

Lue lisää

Tulevaisuus rakennetaan raiteilla

Mahdollistamme pääkaupunkiseudun kestävän kasvun rakentamalla tulevaisuuden raideverkostokaupunkia ja pitämällä sen liikkeessä. Vastaamme joukkoliikenneinfran rakentamisesta sekä metrojunien ja raitiovaunujen liikennöinnistä ja kunnossapidosta. Järjestämme kaupunkipyöräpalvelun ja liikennöimme Suomenlinnan lauttoja tytäryhtiömme kautta. Kannamme vastuun koko toimintamme elinkaaren päästöistä ­­­­­ nyt ja tulevaisuudessa.

Kaupunkiliikenne Oy lukuina

142milj.

matkaa Kaupunkiliikenteen kyydissä / vuosi

173km

raitiotietä

46km

kaksisuuntaista metrorataa

1479

työntekijää

460

pyöräasemaa

4600

kaupunkipyörää

Seuraa @ Kaupunkiliikenne

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • YouTube
© Pääkaupunkiseudun Kaupunkiliikenne Oy, 2025
  • Tietosuoja
  • Saavutettavuusseloste
  • Evästekäytäntö
Takaisin ylös
Hallinnoi evästeiden suostumusta
Tämä sivusto käyttää välttämättömiä evästeitä suorituskyvyn varmistamiseksi sekä yleisen käytön seurantaan. Lisäksi käytämme kohdennusevästeitä käyttäjäkokemuksen parantamiseksi, analytiikkaan ja kohdistetun sisällön näyttämiseen. Jatkamalla sivuston käyttöä ilman asetusten muuttamista hyväksyt välttämättömien evästeiden käytön.
Toiminnalliset Aina aktiivinen
Tekninen tallennus tai pääsy on ehdottoman välttämätön oikeutettua tarkoitusta varten, joka mahdollistaa tietyn tilaajan tai käyttäjän nimenomaisesti pyytämän palvelun käytön, tai yksinomaan viestinnän välittämiseksi sähköisen viestintäverkon kautta.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Tilastot
Tekninen tallennus tai pääsy, jota käytetään yksinomaan tilastollisiin tarkoituksiin. Tekninen tallennus tai pääsy, jota käytetään yksinomaan anonyymeihin tilastollisiin tarkoituksiin. Ilman haastetta, Internet-palveluntarjoajasi vapaaehtoista suostumusta tai kolmannen osapuolen lisätietueita pelkästään tähän tarkoitukseen tallennettuja tai haettuja tietoja ei yleensä voida käyttää tunnistamaan sinua.
Markkinointi
Teknistä tallennustilaa tai pääsyä tarvitaan käyttäjäprofiilien luomiseen mainosten lähettämistä varten tai käyttäjän seuraamiseksi verkkosivustolla tai useilla verkkosivustoilla vastaavia markkinointitarkoituksia varten.
Hallitse vaihtoehtoja Hallinnoi palveluita Hallitse {vendor_count} toimittajia Lue lisää näistä tarkoituksista
Näytä asetukset
{title} {title} {title}